zondag 22 februari 2015

Servies gemaakt.

Gisteren heeft Thea van Minidoor, een workshop gegeven om een serviesje van Fimo klei te maken.

Persoonlijk ben ik er heel blij mee, want ik vind ze vaak te duur om ze te kopen, en ik wil alles het liefst zelf maken; dat geeft toch de meeste voldoening.

Ik heb de locatie kunnen regelen en een aantal belangstellenden uitgenodigd, en wonder boven wonder, was de workshop al snel volgeboekt! Heel erg leuk hoor!

Thea kwam al op vrijdagmiddag naar mij toe, zij moest nog wat ophalen bij iemand hier in Vlissingen, en we hebben samen nog wat voorbereidingen gedaan voor de komende beurzen. Heel gezellig, beetje bezig geweest en lekker bij gekletst.

Op zaterdagochtend was het dan tijd voor de workshop, na een bakje koffie of thee met cake was het tijd om aan de slag te gaan.
De bordjes maken ging prima, maar uiteindelijk kwam de theepot aan de beurt. Nou, daar had ik wat meer moeite mee, het duurde even voordat ik daar tevreden mee was ( en als ik de foto zie, zie ik nog wel verbeterpunten.......).





Ik vind dat ie iets teveel naar de voren overhelt.









 

Maar er was voldoende tijd om nog meer bordjes, kopjes, serviesjes, en de eigen creativiteit vrij spel te laten, dus uiteindelijk maakte ik er nog oa een vaas bij. Helaas krijg ik de kraal er niet meer uit, dus ga ik er een deksel bij maken, en op zoek naar ponsjes voor Fimo.






Dit is allemaal nog niet netjes bij gewerkt, dat komt nog......









Als laatste, na het tweede baksel, kregen we de uitleg hoe we een bordje kunnen beschilderen, en konden we dat gaan uitproberen.

Nou, dat valt nog niet mee, hoor! Van tevoren hadden we een printje opgezocht om na te schilderen, maar de mijne is toch iets anders geworden dan het voorbeeld, maar dat maakt niet zoveel uit.

Het ging om het leren van een nieuwe techniek. de perfectie zullen we thuis op het gemak gaan leren!


Vanmiddag heb ik nog een paar mallen kunnen kopen op de modelbouwbeurs in de Zeelandhallen, dus weer genoeg te maken. Voor de keuken in mijn Franse huis heb ik veel bordjes en schalen nodig, dus dat komt dan goed!

Thea, bedankt voor het gezellige weekend en de goede uitleg.
Natuurlijk wil ik de andere dames ook hartelijk bedanken, ik vond het een erg leuke dag, zeker voor herhaling vatbaar!

7 opmerkingen:

  1. Jolinda.....wat een leuk setje zo bij elkaar.
    Goed zeg dat je nu ook nog mallen hebt kunnen kopen.
    Het is jammer dat ik daar de gelegenheid niet voor had.
    Het is inderdaad voor herhaling vatbaar.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik was bij de workshop aanwezig, heb veel geleerd. Het was erg gezellig en erg leerzaam een zeer zeker voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda, leuk dat je mallen hebt kunnen vinden, hoor het en zie ze binnenkort wel. Het was een leuke workshop zo met elkaar, bedankt voor het regelen van de ruimte. OK ik heb een reuze gezellig weekend gehad!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ciao ..!!!
    Wonderful miniatures ..!!!
    Compliments ..!!!
    I'm a new follower ..!!
    Mini hugs,
    elvira

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je tijdens de workshop een hoop kunnen maken Jolinda.
    En je schilderwerk ziet er goed uit. Bij mij wilde dat echt niet lukken.
    Ben benieuwd wat je aan mallen hebt kunnen vinden. En uiteraard naar verdere servies resultaten.
    groetjes, van Krin

    BeantwoordenVerwijderen