maandag 1 juni 2015

Tafereeltje voor mijn zus gemaakt

Mijn zus en zwager zijn verhuisd ( inmiddels wonen ze er alweer een maand), maar afgelopen weekend was hun feestje.
Natuurlijk wilde ik iets zelfgemaakts geven, maar op de een of andere manier had ik in eerste instantie geen idee wat.
Toen bedacht ik me dat een huiskamer tafereel wel erg leuk is, mijn zusje had in haar vorige huis veel foto's hangen van hun kinderen.
En ja; het idee was er ineens!!
Een middagje hun fb pagina's  bekeken, foto's gedownload, verkleind, geprint en op een kartonnetje geplakt.
Voor het bankje had ik zwarte of grijze stof nodig, hun huis is ingericht met veel wit, grijs en zwart. Laat ik die nou net niet in huis hebben, maar geen nood, daar hebben we beurzen voor!
Het hondje heb ik in Rijswijk gekocht, maar was bruin, hun hondje is zwart, dus dat werd geschilderd.
Ik wilde er een grote plant in de hoek bij, dus dat werd weer googelen, en goed kijken hoe deze in elkaar zit en dan maar namaken. Ik vind m wel goed gelukt.
In een reclamefolder zag ik een krukje van hout staan. Ook leuk.
Eigenlijk was de zitting van hout, maar dat vond ik in dit interieur niet zo mooi, dus heb ik die nog bekleed met dezelfde stof als de bank.
Daarna mistte ik nog een accessoire, ik vond het nog wat kaal, en omdat de straat waar ze nu wonen vernoemd is naar een bekende Nederlandse schrijver heb ik van hem een boek geprobeerd te printen. Dat viel nog niet helemaal mee, maar het lijkt erop......

Het is jammer dat de het glas van de lijst erg spiegelt, maar het geeft wel een indruk van hoe het eruit ziet.







Vanmorgen had ik even contact met mijn zusje en ze zijn erg blij met het kado (pff, gelukkig maar!).
En hun feest was gezellig en geslaagd.

Nou, Anja en Martin, graag gedaan hoor!



4 opmerkingen: