donderdag 25 januari 2018

Servies gemaakt met ons poppenhuisgroepje.

Afgelopen maandagmiddag hadden Wil, Arlette en ik weer een afspraak. Omdat vooral Arlette en ik in december vaker met Fimo bezig geweest zijn, en Wil ook wel een kop en schotel wilde, zijn we met Fimo aan de slag gegaan.
Eigenlijk viel het vies tegen; het was steeds niet naar ons zin en dus begonnen we telkens opnieuw.
We hadden een aantal you tube filmpjes opgezocht; het lijkt allemaal zo makkelijk totdat je het zelf probeert! (op die filmpjes hebben ze ook de mooiste gereedschappen natuurlijk)...

Vooral een kopje maken uit de losse pols valt erg tegen.
Maar goed, uiteindelijk ging ik naar huis met 4 schoteltjes......


Bij mij zie je veel talkpoeder zitten, helaas heb ik dit er niet volledig af gekregen.
Ik heb malletjes gemaakt om een bij passend kopje te maken; maar uiteindelijk heb ik die niet gebruikt, maar heb ik weer andere mallen gemaakt.









Thuis ben ik wel begonnen met de kopjes. Op de filmpjes maken ze kopjes rond een knikker, maar ik vond die te groot. Dus heb ik zelf een knikker gemaakt met Fimo, ingepakt met aluminiumfolie en zo gebakken.
Op zich werkt dat wel, maar ik vind het erg moeilijk om het randje netjes te krijgen....
Maar goed: oefening baart kunst!


Inmiddels ben ik gaan snuffelen op internet naar mooie tools, moeilijk te vinden, maar via Wish heb ik veel gevonden.

1 opmerking:

  1. Je kopjes zijn goed gelukt hoor, en de kleur vind ik ook mooi! Met Fimo werken blijkt echt een vak apart te zijn, hé? xD Maar we blijven gewoon oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen